SUIKERANALYSE

Elk lichaam is anders.

Wat voor de ene persoon werkt, werkt daarom niet voor jou. Wil jij inzicht krijgen in de impact van jouw levensstijl op jouw lichaam en hoe we dit kunnen optimaliseren, dan kan een suikeranalyse enorm zinvol zijn.

Dankzij de suikeranalyse gaan we o.a. meten:

  • hoe jouw lichaam reageert op wat je eet en drinkt (je maaltijden, tussendoortjes, maar ook alcohol, koffie, frisdrank, …): veroorzaakt het een hoge suikerspiegel en daarmee vetopslag, of zorg je door de juiste voeding in de juiste verhoudingen net voor vetverbranding?
  • wat de impact is van beweging op jouw lichaam: is het type van inspanning aangepast aan jouw doel (afslanken, spieropbouw, prestatie, …)? Op welk moment sport je best?
  • in hoeverre zorg je  momenteel voor de juiste brandstof voor eventuele sportieve prestaties of voldoende energie om je fysiek actieve job uit te oefenen?
  • De analyse duurt in totaal 2 weken. Tijdens deze 2 weken hebben we 3 afspraken. Deze kunnen zowel in Hasselt als Helchteren.
  • Prijs van deze 1 - op - 1 analyse: €320

    1. Plaatsen van de sensor
    Tijdens de eerste afspraak doen we een korte intake: we noteren enkele belangrijke gegevens die relevant kunnen zijn voor het interpreteren van jouw analyse. We plaatsen samen de suikersensor op je bovenarm, wat geheel pijnloos is. We verbinden deze sensor met een app op jouw gsm en met een portaal waarin wij jouw metingen kunnen raadplegen.

    We maken ook even een WhatsApp gesprek aan, zodat je tussentijds eventuele vragen kan stellen over het gebruik van de sensor.

    Vanaf nu start de eerste testweek.

    Eerste testweek
    Tijdens deze week gedraag je je zoals gewoonlijk: je eet en drinkt wat je anders ook zou eten en drinken, neemt je gewone sportactiviteiten op, gaat verder niet speciaal rekening houden met de sensor. Ga je regelmatig op restaurant bijvoorbeeld, doe dit dan ook tijdens de testweek. De bedoeling is een zo waarheidsgetrouw mogelijk beeld te krijgen van hoe jouw lichaam reageert op jouw huidige eetpatroon. Ga dus zeker niet bewust veel gezonder leven dan je normaal zou doen!

    Opgelet: slaag je er al een tijdlang niet in succesvol gewicht te verliezen, hoewel je alles "juist" doet, doe dan tijdens deze week wél alles wat je normaal zou doen om gewicht te verliezen. Zo kunnen we inschatten waar het eventueel toch nog misloopt, ondanks gezonde eetgewoonten.

    In de app noteer jij simpelweg wat je eet en drinkt, en of je aan lichaamsbeweging gedaan hebt. Geen stress: we vragen je niet om alles te gaan afwegen!

    Intussen kijken wij mee via het portaal, zodat we een persoonlijk advies kunnen formuleren tegen je volgende afspraak.

    2. Evaluatie + Advies
    Nadat je de sensor ongeveer een weekje gedragen hebt (minstens 4, max 7 dagen), hebben we een tweede afspraak. We gaan nu jouw meetgegevens bespreken, die we gedurende de voorbije periode geanalyseerd hebben.

    Je ontvangt een uitgebreid rapport van jouw gegevens, dat we toelichten zodat jij jouw resultaten ook begrijpt. Je krijgt daarnaast ook een persoonlijk advies mee, gebaseerd op jouw meetresultaten. Daarnaast ontvang je eveneens een extra bundel met informatie over gezonde voeding en productlijsten met gezonde voedingsmiddelen die je kunnen helpen bij het bereiken van je doelen.

    Na deze afspraak start je tweede testweek.

    Tweede testweek
    Nu ga je aan de slag met het advies. Je past je voeding aan qua timing, productkeuze, verdeling van de verschillende voedingsmiddelen binnen je maaltijd, ... Daarnaast ga je op een haalbare manier extra beweging toevoegen of je beweging aanpassen naar een ander moment of een ander niveau (meer of minder intensief, al naargelang je doelen).

    Al na 1 dag zie je zélf de effecten op je metingen (en hoogstwaarschijnlijk voel je ze zelfs al!), maar je houdt deze aanpassingen gedurende de volledige 2de week vol.

    Je blijft intussen registreren wat je eet, drinkt en of je beweegt, zodat we duidelijk kunnen zien welke aanpassingen welke gevolgen hebben.

    3. Eindevaluatie
    Samen bekijken we het effect van de aanpassingen op jouw metingen. Je krijgt opnieuw een duidelijk rapport mee van deze tweede week. We kunnen hier mooi het verschil zien met de eerste week! Indien nodig, kunnen we eventueel nog extra aandachtspunten aanduiden, die jou kunnen helpen om je lichaam nog meer te ondersteunen.

    Doordat je met eigen ogen ziet wat simpele aanpassingen aan jouw levensstijl kunnen doen voor jouw lichaam, werkt dit ontzettend motiverend. Je begrijpt beter wat jouw lichaam doet én waarom, zodat je er handig op kan inspelen.

    De aanpassingen die je doorvoerde kan je meenemen naar de toekomst: zo werk je aan een fitter en gezonder lichaam. Kleur je toch eens buiten de lijntjes (wat geheel normaal is), snap je beter hoe je hierop kan inspelen. Zo kom je tot een evenwichtige levensstijl die je levenslang kan volhouden.

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x